A 31. zsoltár.
Elővettem a héber eredetit, és néhány javítást tettem benne. Úgy éreztem, a Károli egy kicsit húz a statikus, fogalmi hit felé, ami által a bűnös ember megigazul. Teológiailag ez helyes és rendben is van. De, ha az apró eltéréseket megfigyelem, kiderül, hogy Dávid zsoltára nem a maga bűneivel foglalkozik, vannak olyan források, ahol a bűn szót egyértelműen elírásnak tekintik. A megtámadott, a sorozatos támadások miatt erejét vesztett, nyomorult ember kiált itt az Úrhoz, és remél segítséget. Az imádkozó nem a maga megszentelődéséért, megtéréséért imádkozik, hanem valós szabadulást remél az erős, élő Istentől, aki nem csak a lelki folyamatainknak, hanem az egész világnak is Ura. Úr az ellenségek fölött is. Amikor pedig részesül a valós szabadulásban, akkor erről bizonyságot tesz a közösség előtt a többiek bátorítására.