18 Akkor egy előkelő ember megkérdezte tőle: Jó Mester, mit tegyek, hogy elnyerjem az örök életet? 19 Jézus ezt válaszolta neki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó az egy Istenen kívül. 20 A parancsolatokat tudod: „Ne paráználkodj, ne ölj, ne lopj, ne tanúskodj hamisan, tiszteld apádat és anyádat!” 21 Ő pedig így szólt: Mindezeket megtartottam ifjúságomtól fogva. 22 Amikor Jézus ezt hallotta, így szólt hozzá: Még egy fogyatkozásod van: add el minden vagyonodat, oszd szét a szegényeknek, és kincsed lesz a mennyben, azután jöjj, és kövess engem! 23 Az pedig, mikor ezt meghallotta, nagyon elszomorodott, mert igen gazdag volt. 24 Jézus ezt látva, így szólt: Milyen nehezen mennek be a gazdagok az Isten országába! 25 Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, mint a gazdagnak az Isten országába bejutni. 26 Akik pedig ezt hallották, megkérdezték: Akkor ki üdvözülhet? 27 Ő így felelt: Ami lehetetlen az embereknek, az Istennek lehetséges (Lukács 18,18-27).
Úgy ismerjük ezt a történetet, mint „A gazdag ifjú” történetét. Néha az utólag kitalált címek félrevezetnek minket. Ugyanis Márk evangéliuma keletkezett a legkorábban, és ott egyszerűen egy emberről van szó, aki odafutott Jézushoz, térdre borult előtte, és megszólította Jézust: „Jó Mester…” (Mk 10,17kk) „Mindezeket megtartottam ifjúságomtól fogva” – mondja az ember a felsorolt parancsolatokra. És ez az „ifjúság”, amire az ember nagy távolságból tekint vissza, Máténál már úgy jelenik meg, mintha most volna ifjú ez az ember. Mi pedig kinyitjuk a Bibliát, és az Újszövetséget Máténál kezdjük olvasni, és onnét átvisszük tudat alatt a gondolatokat a másik két evangéliumba is. De ne zavarjon most minket ez a különbség, mindegy is, hogy Máté miért úgy meséli el a történetet, fiatalemberrel. Talán ott, a meggyötört Szentföldön nem akarja tovább növelni a zsidók, zsidókeresztyének történelmi veszteségeit. Ki tudja? Valószínűleg ott nem erre az üzenetre volt szükség, amit Márk és Lukács Rómában és Efezusban, és a többi területeken meg tudott fogalmazni.