41 Szülei évenként elmentek Jeruzsálembe a páska ünnepére. 42 Amikor tizenkét éves lett, szintén felmentek Jeruzsálembe az ünnepi szokás szerint. 43 Miután pedig elteltek az ünnepnapok, és hazafelé indultak, a gyermek Jézus ott maradt Jeruzsálemben. Szülei azonban ezt nem vették észre. 44 Mivel azt hitték, hogy az útitársak között van, elmentek egynapi járóföldre, és csak akkor kezdték keresni a rokonok és az ismerősök között. 45 De mivel nem találták, visszatértek Jeruzsálembe, és ott keresték tovább. 46 Három nap múlva találták meg a templomban, amint a tanítómesterek körében ült, hallgatta és kérdezte őket, 47 és mindenki, aki hallotta, csodálkozott értelmén és feleletein. 48 Amikor szülei meglátták, megdöbbentek, anyja pedig így szólt hozzá: Gyermekem, miért tetted ezt velünk? Íme, apád és én kétségbeesetten kerestünk téged. 49 Ő pedig így válaszolt: Miért kerestetek engem? Nem tudtátok, hogy az én Atyám házában kell lennem? 50 Ők azonban a nekik adott választ nem értették. 51 Jézus ezután elindult velük, elment Názáretbe, és engedelmeskedett nekik. Anyja mindezeket a szavakat megőrizte szívében, 52 Jézus pedig gyarapodott bölcsességben, testben, Isten és emberek előtt való kedvességben (Lukács 2,41-52).
Lukács folytatja a vallás „definiálását” művelt ismerőse számára. A keresztség, az Úrvacsora helyének kijelölése után, Simeon és Anna életvégi „szentsége” után, következik az ember életének újabb megszentelt állomása.
Túl sok sákramentumról beszélek-e vajon, amikor a keresztség és az Úrvacsora mellett valamiféle „utolsó kenetet” és „bérmálást” is belelátok Lukács evangéliumának ebbe a bevezető szakaszába? Inkább fordítva gondolkodom. A hívő ember egész élete „liturgia”. Az életszakaszokon mindenkinek át kell esnie, születés, felnőtté válás, házasságkötés, gyermek születése, hivatás megtalálása, gyermekek elengedése a felnőttkorba, időskori számadás, felkészülés az örök életre. Ha pedig a keretek emberlétünknél fogva úgyis adottak, és emiatt minden kultúrában, minden társadalomban valamiképp „liturgikusan” kifejeződnek, akkor miért ne szentelnénk meg ezeket Jézus Krisztus Igéjével, Szent Lelkének jelenlétével? Igaza van Lukácsnak, amikor keresi a felnőtté válás közösségi, gyülekezeti kifejeződésének tökéletes formáját, és ezt Jézus felnőtté válásának pillanatából vezeti le.